REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/18009
Tytuł: Zmieniający się profil studentów filologii romańskiej i nowe wyzwania dydaktyczne – przypadek studentów 1. roku w Instytucie Romanistyki Uniwersytetu Warszawskiego
Inne tytuły: The Changing Profile of French Philology Students and New Teaching Challenges – the Case of 1st Year Students at the Institute of French Studies of The University of Warsaw
Autorzy: Kucharczyk, Radosław
Szymankiewicz, Krystyna
Słowa kluczowe: profil studenta
filologia romańska
potrzeby edukacyjne
indywidualizacja nauczania
wyzwania dydaktyczne
student profile
romance philology
educational needs
differentiated teaching
teaching challenges
Data wydania: 2024
Data dodania: 3-mar-2025
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Linguodidactica, T. 28, 2024, s. 135-153
Abstrakt: Ze względu na malejącą liczbę studentów filologii romańskiej kontynuujących naukę języka francuskiego rozpoczętą w liceum, a także obniżający się wśród nich wstępny poziom znajomości tego języka w artykule podjęto próbę określenia profilu współczesnego studenta filologii romańskiej w celu zdefiniowania jego potrzeb i oczekiwań dotyczących kształcenia językowego, by następnie podjąć refleksję nad wynikającymi stąd nowymi wyzwaniami dydaktycznymi. Badanie ankietowe wśród studentów 1. roku warszawskiej romanistyki oraz wywiady z osobami nauczającymi w tej grupie języka francuskiego pozwoliły stwierdzić duże zróżnicowanie potrzeb edukacyjnych studentów oraz konieczność indywidualizacji nauczania, reagowania na bieżąco przez prowadzących zajęcia na zauważane potrzeby i stosowania różnorodnych technik dydaktycznych.
Due to the decreasing number of students of French philology continuing the study of French started in high school, as well as the decreasing initial level of knowledge of the language among them, the paper attempts to define the profile of a contemporary French philology student, and thus to define his/her needs and expectations regarding language education, and then to reflect on the resulting new didactic challenges. A questionnaire survey among first -year students of French studies in Warsaw and interviews with their teachers have made it possible to determine the great diversity of students’ educational needs and the necessity for the teachers to differentiate the teaching, as well as to react on an ongoing basis to the perceived needs and to apply various didactic techniques.
Afiliacja: Radosław Kucharczyk - Uniwersytet Warszawski
Krystyna Szymankiewicz - Uniwersytet Warszawski
E-mail: Radosław Kucharczyk: r.kucharczyk@uw.edu.pl
Krystyna Szymankiewicz: k.szymankiewicz@uw.edu.pl
URI: http://hdl.handle.net/11320/18009
DOI: 10.15290/lingdid.2024.28.09
e-ISSN: 2957-0204
metadata.dc.identifier.orcid: 0000-0002-1861-1358
0000-0002-8598-3418
Typ Dokumentu: Article
metadata.dc.rights.uri: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.pl
Właściciel praw: CC BY-SA 4.0 Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach
Występuje w kolekcji(ach):Linguodidactica, 2024, tom XXVIII

Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons