Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/17999
Tytuł: | Understanding Multilingualism of/in Globalized Public Semioscapes: A Course Proposal |
Inne tytuły: | Zrozumienie wielojęzyczności w zglobalizowanych publicznych krajobrazach językowych: propozycja kursu |
Autorzy: | Ferenčík, Milan |
Słowa kluczowe: | geocultural globalization linguistic landscape analysis multilingualism pragmatics walking ethnography globalizacja geokulturowa analiza krajobrazu językowego wielojęzyczność pragmatyka etnografia spacerowa |
Data wydania: | 2024 |
Data dodania: | 3-mar-2025 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Linguodidactica, T. 28, 2024, s. 69-81 |
Abstrakt: | Our proposal for an academic course concerns geocultural globalization and the associated flows of ideas, meanings, values and semiotic resources, including languages, which are manifested in particular configurations of (peri-)urban linguistic landscapes. Within the course students are engaged in tracing synchronies and diachronies of social processes underlying linguistic landscapes of their own lived environments. As the main theoretical-methodological approaches the course integrates linguistic landscape studies, geosemiotics, sociolinguistics of multilingualism, sociolinguistics of globalization, and English as a lingua franca. The aims of the course are to enable students to understand the semiotic processes within the semioscapes of public spaces with which they interact on a daily basis and, ultimately, to contribute to the development of critically thinking and emancipated students. Artykuł prezentuje propozycję kursu akademickiego dotyczącego globalizacji geokulturowej i związanych z nią przepływów idei, znaczeń, wartości i zasobów semiotycznych, w tym języków, które przejawiają się w określonych konfiguracjach (około)miejskich krajobrazów językowych. W ramach kursu studenci są angażowani w śledzenie synchronii i diachronii procesów społecznych, leżących u podstaw krajobrazów językowych ich własnych środowisk. Podejście teoretyczno-metodologiczne pozwala na integrację studiów nad krajobrazem językowym, geosemiotyki, socjolingwistyki wielojęzyczności, socjolingwistyki globalizacji i języka angielskiego jako lingua franca. Celem kursu jest umożliwienie studentom zrozumienia procesów semiotycznych zachodzących w krajobrazach językowych (z którymi codziennie wchodzą w interakcje), a w konsekwencji przyczynienie się do rozwoju krytycznie myślących i samodzielnych studentów. |
Afiliacja: | University of Prešov |
E-mail: | milan.ferencik@unipo.sk |
Sponsorzy: | The publication was supported by the Educational and Cultural Agency (KEGA) of the Ministry of Education of the Slovak Republic, grant number 009PU-4/2023. |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/17999 |
DOI: | 10.15290/lingdid.2024.28.05 |
e-ISSN: | 2957-0204 |
metadata.dc.identifier.orcid: | 0000-0003-2063-7634 |
Typ Dokumentu: | Article |
metadata.dc.rights.uri: | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.pl |
Właściciel praw: | CC BY-SA 4.0 Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach |
Występuje w kolekcji(ach): | Linguodidactica, 2024, tom XXVIII |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Linguodidactica_28_2024_M_Ferencik_Understanding_Multilingualism_of_in_Globalized_Public.pdf | 405,56 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL