REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/16237
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorNadachewicz, Katarzyna-
dc.date.accessioned2024-03-26T09:47:54Z-
dc.date.available2024-03-26T09:47:54Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citationEdukacja elementarna w teorii i praktyce, pod red. Janiny Uszyńskiej-Jarmoc i Andrzeja Cichockiego, Białystok 2012, s. 261-284pl
dc.identifier.isbn978-83-61209-79-9-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/16237-
dc.descriptionZdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01.pl
dc.description.abstractApart from developing man's health capabilities, participation in various forms of activity is an excellent means to shape interpersonal bonds as well as a crucial element of our civilization's social and cultural progress. Education for physical culture in school conditions comprise four areas: philosophical, social-cultural, biological and pedagogical. The aims of the school physical education are set forth in the BASIC CURRICULUM OF PRESCHOOL AND GENERAL EDUCATION specifying in details the achievements of a pupil graduating from subsequent years of the I educational stage, Le. in primary school's I-III grades. Educational standards there of encompass four thematic blocks: a diagnosis of physical fitness and activity and physical development, health training practice, sports of entire life, and relaxation, safe physical activity and personal hygiene. The proposed exercises and motor games and plays shape pupils' motor abilities and develop specific fitness abilities because they include (specific for a smali child's education) principles and strategies/methods of methodological conduct in the scope of physical education.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherTrans Humanapl
dc.titlePodstawy metodyki wychowania fizycznego - wybrane elementypl
dc.title.alternativeBasic Methodology of Physical Education - Selected Itemspl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckiepl
dc.description.referencesBronikowski M. (red.) (2004), Metodyka wychowania fizycznego w reformowanej szkole, Poznań, eMPi2, s. 7-16.pl
dc.description.referencesBronikowski M., Śleboda R., Bronikowska M., Janowska M. (2007), Wychowanie fizyczne poprzez zabawy i gry ruchowe, Poznań, AWF, s. 35-38.pl
dc.description.referencesDutkiewicz K., Konieczny T. (2001), Wychowanie fizyczne w edukacji klas młodszych, Warszawa, Fundacja Studiów i Badań Edukacyjnych, s. 12-19.pl
dc.description.referencesHurlock E. B. (1985), Rozwój dziecka, przekł. B. Hornowski, K. Lewandowska, B. Roseman, Warszawa, PWN.pl
dc.description.referencesNadachewicz K. (2011), Związek między edukacją ruchową a osiągnięciami szkolnymi dziecka w młodszym wieku szkolnym, [w:] Kierunki rozwoju edukacji w zmieniającej się przestrzeni społecznej, A. Cudowska (red.), Białystok, Trans Humana, s. 279-285.pl
dc.description.referencesPodstawa programowa z komentarzami (2009), t. 8, Wychowanie fizyczne i edukacja dla bezpieczeństwa w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum, Warszawa, MEN.pl
dc.description.referencesPorębska R. (1982), Osobowość i jej kształtowanie się w dzieciństwie i młodości, Warszawa, WSiP.pl
dc.description.referencesStrzyżewski S. (1990), Proces wychowania w kulturze fizycznej, Warszawa, WSiP.pl
dc.description.referencesTatarczuk J. (2004), Metodyka wychowania fizycznego zagadnienia wybrane, Zielona Góra, Wydawnictwo Uniwersytetu Zielonogórskiego, s. 50-52.pl
dc.description.referencesŻak A. (2004), 100 gier i zabaw ruchowych dla dzieci sześcioletnich z wykorzystaniem piłek edukacyjnych Edubal, Wrocław, Fundacja na Rzecz Rozwoju Edukacji Sportowej Dzieci Doktora Edubala, s. 7-8, 21-22, 38-39.pl
dc.description.firstpage261pl
dc.description.lastpage284pl
dc.identifier.citation2Edukacja elementarna w teorii i praktyce, pod red. Janiny Uszyńskiej-Jarmoc i Andrzeja Cichockiegopl
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (STH)
Książki/Rozdziały (WNoE)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
K_Nadachewicz_Podstawy_metodyki_i_wychowania_fizycznego.pdf744,05 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)