Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/16237
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Nadachewicz, Katarzyna | - |
dc.date.accessioned | 2024-03-26T09:47:54Z | - |
dc.date.available | 2024-03-26T09:47:54Z | - |
dc.date.issued | 2012 | - |
dc.identifier.citation | Edukacja elementarna w teorii i praktyce, pod red. Janiny Uszyńskiej-Jarmoc i Andrzeja Cichockiego, Białystok 2012, s. 261-284 | pl |
dc.identifier.isbn | 978-83-61209-79-9 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/16237 | - |
dc.description | Zdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01. | pl |
dc.description.abstract | Apart from developing man's health capabilities, participation in various forms of activity is an excellent means to shape interpersonal bonds as well as a crucial element of our civilization's social and cultural progress. Education for physical culture in school conditions comprise four areas: philosophical, social-cultural, biological and pedagogical. The aims of the school physical education are set forth in the BASIC CURRICULUM OF PRESCHOOL AND GENERAL EDUCATION specifying in details the achievements of a pupil graduating from subsequent years of the I educational stage, Le. in primary school's I-III grades. Educational standards there of encompass four thematic blocks: a diagnosis of physical fitness and activity and physical development, health training practice, sports of entire life, and relaxation, safe physical activity and personal hygiene. The proposed exercises and motor games and plays shape pupils' motor abilities and develop specific fitness abilities because they include (specific for a smali child's education) principles and strategies/methods of methodological conduct in the scope of physical education. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Trans Humana | pl |
dc.title | Podstawy metodyki wychowania fizycznego - wybrane elementy | pl |
dc.title.alternative | Basic Methodology of Physical Education - Selected Items | pl |
dc.type | Book chapter | pl |
dc.rights.holder | © Copyright by Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckie | pl |
dc.description.references | Bronikowski M. (red.) (2004), Metodyka wychowania fizycznego w reformowanej szkole, Poznań, eMPi2, s. 7-16. | pl |
dc.description.references | Bronikowski M., Śleboda R., Bronikowska M., Janowska M. (2007), Wychowanie fizyczne poprzez zabawy i gry ruchowe, Poznań, AWF, s. 35-38. | pl |
dc.description.references | Dutkiewicz K., Konieczny T. (2001), Wychowanie fizyczne w edukacji klas młodszych, Warszawa, Fundacja Studiów i Badań Edukacyjnych, s. 12-19. | pl |
dc.description.references | Hurlock E. B. (1985), Rozwój dziecka, przekł. B. Hornowski, K. Lewandowska, B. Roseman, Warszawa, PWN. | pl |
dc.description.references | Nadachewicz K. (2011), Związek między edukacją ruchową a osiągnięciami szkolnymi dziecka w młodszym wieku szkolnym, [w:] Kierunki rozwoju edukacji w zmieniającej się przestrzeni społecznej, A. Cudowska (red.), Białystok, Trans Humana, s. 279-285. | pl |
dc.description.references | Podstawa programowa z komentarzami (2009), t. 8, Wychowanie fizyczne i edukacja dla bezpieczeństwa w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum, Warszawa, MEN. | pl |
dc.description.references | Porębska R. (1982), Osobowość i jej kształtowanie się w dzieciństwie i młodości, Warszawa, WSiP. | pl |
dc.description.references | Strzyżewski S. (1990), Proces wychowania w kulturze fizycznej, Warszawa, WSiP. | pl |
dc.description.references | Tatarczuk J. (2004), Metodyka wychowania fizycznego zagadnienia wybrane, Zielona Góra, Wydawnictwo Uniwersytetu Zielonogórskiego, s. 50-52. | pl |
dc.description.references | Żak A. (2004), 100 gier i zabaw ruchowych dla dzieci sześcioletnich z wykorzystaniem piłek edukacyjnych Edubal, Wrocław, Fundacja na Rzecz Rozwoju Edukacji Sportowej Dzieci Doktora Edubala, s. 7-8, 21-22, 38-39. | pl |
dc.description.firstpage | 261 | pl |
dc.description.lastpage | 284 | pl |
dc.identifier.citation2 | Edukacja elementarna w teorii i praktyce, pod red. Janiny Uszyńskiej-Jarmoc i Andrzeja Cichockiego | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (STH) Książki/Rozdziały (WNoE) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
K_Nadachewicz_Podstawy_metodyki_i_wychowania_fizycznego.pdf | 744,05 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)