Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/14481
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Kamionowski, Jerzy | - |
dc.date.accessioned | 2023-01-24T08:09:16Z | - |
dc.date.available | 2023-01-24T08:09:16Z | - |
dc.date.issued | 2003 | - |
dc.identifier.citation | Problemy lingwistyki i nauczania języków obcych, red. nauk. Hanna Miatliuk, Krzysztof Bogacki, Hanna Komorowska, Białystok 2003, s. 215-220 | pl |
dc.identifier.isbn | 83-89031-58-2 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/14481 | - |
dc.description | Zdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy SONB/SP/512497/2021. | pl |
dc.description.abstract | The article is concerned with the history of English literature course for BA students. It promotes combining a historical approach with developing students' analytical and interpretative skills. The author argues for practising deconstruction-cum-feminism in working with the Canon of English literature, and a list of texts particularly suitable to this method is included. The article ends with an example analysis and interpretation of an extract from Beowulf which is treated as a text constructing patriarchal gender roles. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.title | Dekonstruować po feministycznemu: o tendencyjnym podejściu do nauczania literatury na studiach licencjackich | pl |
dc.type | Book chapter | pl |
dc.rights.holder | Copyright © by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2003 | pl |
dc.description.references | Aleksandrowicz-Pędich L., 1999, „Znaczenie literatury w kształceniu nauczycieli języka", (w:) Kształcenie nauczycieli języków obcych w Polsce, (red.) L. Aleksandrowicz-Pędich i H. Komorowska. Białystok; Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku. | pl |
dc.description.references | Belsey C., 1980, Critical Practice. London and New York; Methuen. | pl |
dc.description.references | Beowulf, 1999, przeł. na współczesny angielski Seamus Heaney. London; Faber and Faber Ltd. | pl |
dc.description.references | Eagleton T., 1983, Literary Theory: An Introduction. Oxford; Basil Blackwell. | pl |
dc.description.references | Haraway D. J., 1991, „A Cyborg Manifesto", (w:) tejże, Simians, Cyborgs, and Women: The Reinvention of Nature. London; Free Association Books. | pl |
dc.description.references | Nycz R., 2000, „Słowo wstępne", (w:) Dekonstrukcja w badaniach literackich, (red.) R. Nycz. Gdańsk: słow/obraz terytoria. | pl |
dc.description.firstpage | 215 | pl |
dc.description.lastpage | 220 | pl |
dc.identifier.citation2 | Problemy lingwistyki i nauczania języków obcych, red. nauk. Hanna Miatliuk, Krzysztof Bogacki, Hanna Komorowska | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (WUwB) Książki/Rozdziały (WFil) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
J_Kamionowski_Dekonstruowac_po_feministycznemu.pdf | 298,22 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)