REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/14233
Tytuł: A Study on the Intercultural Competence of English Majors
Autorzy: Lulu, Hao
Promotor(rzy): Misiejuk, Dorota
Słowa kluczowe: międzykulturowa kompetencja
komunikowanie miedzykulturowe
intercultural competency
intercultural communication
Data wydania: 15-gru-2022
Data dodania: 21-gru-2022
Abstrakt: Celem niniejszej rozprawy jest ocena kompetencji międzykulturowej studentów anglistyki na chińskich uczelniach poprzez przeprowadzenie badań empirycznych, w międzyczasie poszukując głównych czynników, które mogą ograniczać studentów w rozwijaniu kompetencji międzykulturowej. Używając dwóch kwestionariuszy odpowiednio dla studentów anglistyki i nauczycieli języka angielskiego w Chinach, oceniane są kompetencje międzykulturowe studentów, w tym biegłość językowa, wrażliwość międzykulturowa, postawa ciekawości i otwartości, umiejętności interakcji, wiedza kulturowa i doświadczenie międzykulturowe; a także badana jest wiedza nauczycieli w zakresie kompetencji międzykulturowych oraz metody nauczania. Okazuje się, że kompetencja międzykulturowa respondentów jest na poziomie średnim, przy czym występują problemy z biegłością językową, brak regularnej oceny umiejętności interakcji i wiedzy kulturowej, a tak że bardzo ograniczone do świadczenie międzykulturowe i motywacja do aktywnego poszukiwania takich możliwości oraz potencjał etnocentryczny. Wyniki pokazują również, że niepełna lub błędna interpretacja kompetencji międzykulturowej i jej związku z nauczaniem języka angielskiego przez nauczycieli oraz ich sposoby nauczania s ą jednymi z zewnetrznych ograniczeń w prowadzeniu młodego pokolenia do rozwijania kompetencji międzykulturowej.
The aim of this dissertation is to assess the intercultural competence of English majors in Chinese universities by conducting an empirical research, meanwhile looking for the major factors that may constrain students from deweloping intercultural competence. By using two questionnaires respectively for English majors and college English teachers in China, students' intercultural competence including language proficiency, intercultural sensitivity, attitude of curiosity and openness, interaction skilis, cultural knowledge, and intercultural experience, is assessed; and teachers" cognition in intercultural competence as well as teaching methods are investigated. It turns out that respondents' intercultural competence is in an intermediate level, with problems in language proficiency, the lack of regular assessment in interaction skilis and cultural knowledge, along with tlie very limited intercultural experience and motivation in actively looking for such opportunities, plus a potential to become ethnocentric. The finding also shows teachers' incomplete or wrong interpretation of intercultural competence and its relation to English language teaching, and their wavs of teaching are some ofthe exterior constraints in guiding young generation to develop intercultural competence.
Afiliacja: Uniwersytet w Białymstoku. Wydział Nauk o Edukacji
URI: http://hdl.handle.net/11320/14233
Typ Dokumentu: Book_phd
Występuje w kolekcji(ach):Prace doktorskie (otwarty dostęp)
Prace doktorskie (WNoE)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
H_Lulu_A_Study_on_the_Intercultural_Competence_of_English_Majors.pdf3,83 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)