REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/1350
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorGądecki, Stanisław-
dc.date.accessioned2014-07-30T11:34:10Z-
dc.date.available2014-07-30T11:34:10Z-
dc.date.issued2008-
dc.identifier.citationRocznik Teologii Katolickiej, T. 7, 2008, s. 120-134pl
dc.identifier.issn1644-8855-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/1350-
dc.descriptionAbp Stanisław Gądeckipl
dc.description.abstractSince the ancient times the relationship between a teacher and his disciple has aimed at conveying the former’s knowledge and certain lifestyle patterns to the latter. Pupils gathering around their master were both servants and advocates of his views and their whole lives conformed with his instructions. According to Mark (2, 18) teachers were responsible for their pupil’s behaviour. The article focuses on the problems of a disciple vocation, categories of pupils, their duties and evangelization.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.titleTeologia uczniostwapl
dc.title.alternativeTheology of a Teacher–Disciple Relationshippl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/rtk.2008.07.09-
dc.description.AffiliationUniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniupl
dc.description.volume7pl
dc.description.firstpage120pl
dc.description.lastpage134pl
dc.identifier.citation2Rocznik Teologii Katolickiejpl
Występuje w kolekcji(ach):Rocznik Teologii Katolickiej, 2008, tom VII

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
RTK_7_2008_Gadecki.pdf152,7 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)