REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11805
Tytuł: Glamour we flakonie (perfum), albo jak dodać sobie uroku i emanować splendorem. Przypadek konsumenckich recenzji zapachów
Inne tytuły: Glamour in a perfume bottle, or how to enhance your charm and shine gloriously: the case of prosumer perfume reviews
Autorzy: Mochocka, Aleksandra
Data wydania: 2016
Data dodania: 20-paź-2021
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Glamour – magia czy mistyfikacja? Dawny urok w nowym wymiarze pod red. Alicji Kisielewskiej, Moniki Kostaszuk-Romanowskiej, Anetty B. Strawińskiej, Białystok 2016, s. 145-160
Konferencja: Międzynarodowa Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa „Glamour – magia czy mistyfikacja? Dawny urok w nowym wymiarze” Białystok, 4 – 5 listopada 2014 roku
Abstrakt: The article discusses prosumer reviews of perfumes posted on Wizaz.pl site in the light of Virginia Postrel’s and Stephen Gundle’s theories of glamour. After a short introduction to the question of prosumption in participatory culture, to provide the proper contex problems inherent to the verbal depiction of perfumes are therefore highlighted. Although the very term ‘’glamour’’ does not necessarily appear in the reviews, the ideas they present are suggestive of the notion. Among other features, a smell can be described as possessing a beautifying and uplifting effect, and the woman who is meant to wear it can be endowed with strength, willpower, and self-reliance, but also sex appeal and allure, which stays in agreement with the definitions of glamour mentioned above.
Afiliacja: Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
Nota biograficzna: Aleksandra Mochocka - dr, pracuje w Instytucie Neofilologii i Lingwistyki Stosowanej oraz w Pracowni Humanistyki 2.0 Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Jest anglistką specjalizującą się w literaturze i kulturze popularnej (badanie gier niecyfrowych, literatura science fiction, kultura fanów, kultura konwergencji/uczestnictwa, opowieści transmedialne). Ostatnie wybrane publikacje: Trupy w amerykańskiej szafie: o historycznym serialu kryminalnym Cold Case (2003–2010), [w:] Seriale w kontekście kulturowym: historia i polityka, red. M. Cichmińska i A. Naruszewicz-Duchlińska (Olsztyn 2014), Participatory Poland (Part Seven): Brafitting: From Participatory Community to a Marketing Strategy, [w:] blog naukowy prof. Henry’ego Jenkinsa, 6 grudnia 2013, http://henryjenkins.org/2013/12/participatory-poland-part-seven-brafitting-from-a-participatory-community to-a-marketing-strategy-and-from-poland-to-america.html.
URI: http://hdl.handle.net/11320/11805
ISBN: 978-83-7431-503-6
Typ Dokumentu: Book chapter
Właściciel praw: © Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2016
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Międzynarodowa Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa „Glamour – magia czy mistyfikacja? Dawny urok w nowym wymiarze”, 4 – 5 listopada 2014 roku

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
A_Mochocka_Glamour_we_flakonie_perfum.pdf157,09 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)