Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/1172
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Tatur, Urszula | - |
dc.date.accessioned | 2014-07-07T07:43:08Z | - |
dc.date.available | 2014-07-07T07:43:08Z | - |
dc.date.issued | 2011 | - |
dc.identifier.citation | Białostockie Archiwum Językowe, nr 11, 2011, s. 283-294 | pl |
dc.identifier.issn | 1641-6961 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/1172 | - |
dc.description.abstract | The article is a linguistic analysis of the realization of a paragon of chivalrous love in the novel “622 upadki Bunga” (622 Downfalls of Bungo) by Witkacy. The collected linguistic material is focused on the semantics of a “glance” being a determinant of the paragon of love, which is conceptualized on the level of the text. Its purpose is to show a way in which the author uses this cultural and linguistic paragon of love, which has consolidated in the Western culture, thus creating a linguistic image of a woman on the lexical and semantic level of the work. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.title | Rzecz o damach, rycerzach i bałwanach... Semantyka ‘spojrzenia’ w powieści Witkacego 622 upadki Bunga, czyli Demoniczna kobieta | pl |
dc.title.alternative | About ladies, knights and “dummies”. The semantics of a “glance” in the novel “622 upadki Bunga” by Witkacy | pl |
dc.type | Article | pl |
dc.identifier.doi | 10.15290/baj.2011.11.19 | pl |
dc.description.Affiliation | Uniwersytet w Białymstoku | pl |
dc.description.volume | 11 | pl |
dc.description.firstpage | 283 | pl |
dc.description.lastpage | 294 | pl |
dc.identifier.citation2 | Białostockie Archiwum Językowe | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Artykuły naukowe (WFil) Białostockie Archiwum Językowe, 2011, nr 11 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
BAJ_11_Tatur.pdf | 126,3 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)