REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11313
Tytuł: CSR a kreacja potencjału personelu
Inne tytuły: CSR and creation of personnel potential
Autorzy: Zieliński, Mariusz
Słowa kluczowe: CSR
potencjał personelu
ZZL
szkolenia i rozwój
potential of personnel
HRM
training and development
Data wydania: 2015
Data dodania: 15-lip-2021
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Współczesne wyzwania rozwoju gospodarczego: polityka i kreacja potencjału. Cz. 2, Struktura gospodarki, rynek pracy, środowisko i jakość życia, red. Anna Cudowska-Sojko, Białystok 2015, s. 182-198
Konferencja: Międzynarodowa konferencja naukowa "Współczesne wyzwania rozwoju gospodarczego. Polityka i kreacja potencjału", Białystok-Augustów-Wilno 22-24 maja 2014
Abstrakt: Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) obejmuje wiele obszarów, z których większość znajduje się w zakresie operacyjnych działań przedsiębiorstwa. Jednym z nich jest zarządzanie zasobami ludzkimi (ZZL). Hipotezą artykułu jest twierdzenie, że w ramach ZZL najczęściej wskazywanymi przez przedsiębiorstwa działaniami w zakresie CSR jest rozwój personelu i szkolenia. Odpowiednie zorganizowanie procesów szkoleniowych nie tylko podnosi potencjał personelu, ale również może być wykorzystane do budowania wizerunku przedsiębiorstwa jako pracodawcy. Artykuł ma charakter przede wszystkim teoretyczny, uwzględnia jednak także wyniki badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw.
The concept of corporate social responsibility (CSR) covers a number of areas, most of which belong to the range of operational activities of a company. One of them is human resource mana gement (HRM). The hypothesis of this paper is that in the context of HRM, the CSR activities most often indicated by companies are associated with personnel training and development. Not only does appropriate organisation of training processes increase the potential of personnel, but it can also be used to build the image of a company as an employer. The present paper is mainly theoretical, but it also takes into account the results of studies conducted among Polish companies.
E-mail: Politechnika Śląska, Wydział Organizacji i Zarządzania, Instytut Ekonomii i Informatyki
URI: http://hdl.handle.net/11320/11313
ISBN: 978-83-7431-476-3
Typ Dokumentu: Book chapter
Właściciel praw: © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2015;
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Międzynarodowa konferencja naukowa "Współczesne wyzwania rozwoju gospodarczego. Polityka i kreacja potencjału", 22-24 maja 2014

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
M_Zielinski_CSR_a_kreacja_potencjalu_personelu.pdf347,26 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)