REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/10140
Tytuł: Антропоморфизм в современном рекламном дискурсе
Inne tytuły: Anthropomorphism in Contemporary Advertising Discourse
Autorzy: Ли, Чон Ку
Косик, Алексей
Słowa kluczowe: dairy products
advertising discourse
advertising character
anthropomorphism
image
marketing
Data wydania: 2020
Data dodania: 25-sty-2021
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Studia Sieci Uniwersytetów Pogranicza, T. 4, 2020, s. 125-138
Abstrakt: Goal – the main goal of this study is to identify the role and possible ways of using anthropomorphism to improve the effectiveness of advertising. Research methodology – the article provides a comparative analysis of terminology systematizes the conceptual apparatus of anthropomorphism in the works of domestic and foreign authors, analyzes the experience of using anthropomorphism in the advertising activities of the European dairy companies “Mlekovita” and “Valio”. Score/results – as a conclusion, the authors formulated the main criteria for character images for the advertising discourse of the Belorussian company “Molochnyj Mir”. Originality/value – for the first time in the domestic literature the problem of anthropomorphism in contemporary advertising discourse is considered. The article has scientific and practical significance and contains the author’s ideas and conclusions.
Afiliacja: Чон Ку Ли - Гродненский государственный университет
Алексей Косик - Гродненский государственный университет
E-mail: Чон Ку Ли: tchonli@yahoo.com
Алексей Косик: alekseikosik@yandex.by
URI: http://hdl.handle.net/11320/10140
DOI: 10.15290/sup.2020.04.09
ISSN: 2544-5790
metadata.dc.identifier.orcid: 0000-0002-6452-1038
0000-0001-9859-4318
Typ Dokumentu: Article
Właściciel praw: Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2020;
Występuje w kolekcji(ach):Studia Sieci Uniwersytetów Pogranicza, 2020, tom 4

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
SUP_4_2020_T_Ku_Li_A_Kosik_Antropomorfizm_v_sovremennom_reklamnom_diskurse.pdf698,24 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)