Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/1008
Tytuł: | Who is “Us” and who is “Them” in Hounslow? Gautam Malkani’s answers |
Inne tytuły: | Kim są „Oni” i „My” w londyńskim Hounslow? – odpowiedzi Gautama Malkaniego |
Autorzy: | Tomczak, Anna Maria |
Słowa kluczowe: | target culture cultural awareness EFL classroom authentic materials South Asian stereotype Malkani identity Hounslow |
Data wydania: | 2013 |
Data dodania: | 16-kwi-2014 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Linguodidactica, tom XVII, 2013, s. 209-230 |
Abstrakt: | The aim of the author is to recommend Gautam Malkani’s novel Londonstani as authentic
material for classroom use to teach British culture and raise students’ awareness of stereotypes
and cultural difference. The article presents an analysis of the novel, focusing on the question of
‘othering’ and the way South Asian (desi) identity is built and developed through membership
of a street gang. Attention is also paid to the use of argot as a means of identification. Although
the novel was published after the 9/11 terrorist attacks in the USA, it does not concern Muslim
assertiveness. The “us”/“them” distinction that permeates the narration arises from generational
conflict and cultural difference between the protagonists and the external world, rather than
religious conflict. Various stereotypes employed in the novel function as signposts in the
complex world of multicultural London not a way of stigmatizing. Autorka artykułu przedstawia analizę powieści brytyjskiego pisarza Gautama Malkaniego zatytułowanej „Londonistan” (tytuł angielskiego oryginału Londonstani), rekomendując jej wykorzystanie do nauczania kultury brytyjskiej i podniesienia świadomości międzykulturowej studentów języka obcego. Koncentrując się na kwestiach stereotypów, tożsamości oraz budowania poczucia własnej wartości poprzez przynależność do gangu, powieść porusza aktualne problemy współczesnej Wielkiej Brytanii. Podział na grupy „my” i „oni”, który w znacznym stopniu buduje narrację, wynika zarówno z różnic kulturowych istniejących między bohaterami powieści i światem zewnętrznym, jak też różnic pokoleniowych. Wykorzystane w powieści stereotypy funkcjonują jako znaki rozpoznawcze a nie sposób napiętnowania czy budowania barier. Opublikowana w 2006 roku debiutancka powieść Malkaniego odmalowuje środowisko wielokulturowej metropolii bez uwypuklania kwestii zagrożenia terroryzmem ze strony radykalnych ugrupowań muzułmańskich. Z powodzeniem może zostać wykorzystana jako wartościowe źródło wiedzy o problemach współczesnej młodzieży oraz zainicjowania dyskusji na temat tożsamości indywidualnej i grupowej. |
Afiliacja: | Uniwersytet w Białymstoku |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/1008 |
DOI: | 10.15290/lingdid.2013.17.16 |
ISSN: | 1731-6332 |
Typ Dokumentu: | Article |
Występuje w kolekcji(ach): | Artykuły naukowe (WFil) Linguodidactica, 2013, tom XVII |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Linguodidactica_17_Tomczak.pdf | 200,72 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)