REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/5806
Tytuł: Konsumpcja umiaru a współczesne trendy zachowań konsumenckich
Inne tytuły: Moderation tendencies in contemporary consumer behaviour trend
Autorzy: Matel, Anna
Słowa kluczowe: moderation
consumer behavior
consumer behaviour trends
Data wydania: 2015
Data dodania: 18-sie-2017
Wydawca: Wyższa Szkoła Menedżerska w Warszawie
Źródło: Zarządzanie. Teoria i praktyka, Nr 13(3) 2015, s. 17-24
Abstrakt: Modern Polish society should be called a consumer society. Unsettling is the fact of excessive consumption as well as the tendency to perceive one’s value through consumption. Among contemporary consumer behaviour trends, we can notice a development in trends oriented towards achieving moderation in consumption. In the article, the author has made an attempt to verify the hypothesis which says that in contemporary consumer behaviour trends appear the moderation tendencies. It generates perspectives of balancing consumption and moving away from common consumerism. The aim of the article is to highlight and present the consumer behaviour trends which evince moderation tendencies and which are a chance for the development of „moderate consumption”. Literature analysis method is used in the study. It comprises eco-consumption, conscious consumption, smart shopping, prosumption, cooperative consumption, deconsumption and so-called „new consumerism” as well.
Afiliacja: Wydział Ekonomii i Zarządzania, Uniwersytet w Białymstoku
E-mail: a.matel@uwb.edu.pl
URI: http://hdl.handle.net/11320/5806
ISSN: 2081-1586
Typ Dokumentu: Article
Występuje w kolekcji(ach):Artykuły naukowe (WEiF)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
A. Matel, Konsumpcja umiaru a współczesne trendy zachowań konsumenckich.pdf5,85 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)