REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/5362
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorAndrzejczyk, Angelika-
dc.date.accessioned2017-03-24T13:05:27Z-
dc.date.available2017-03-24T13:05:27Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationOptimum. Studia Ekonomiczne, Nr 6(84) 2016, s. 142-170pl
dc.identifier.issn1506-7637-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/5362-
dc.description.abstractW badaniu zaprezentowano wyniki badań w zakresie przedsiębiorczości młodzieży akademickiej województwa podlaskiego. Głównym celem badań było określenie zależności zachodzących pomiędzy stopniem, trybem i rokiem kształcenia a przejawianą przedsiębiorczością. Postawy przedsiębiorcze identyfikowano za pomocą cech osobowości sygnalizowanych przez studentów, a także działań podejmowanych przez studentów, takich jak założenie własnej działalności gospodarczej czy też sama chęć założenia własnej działalności gospodarczej. Badanie postaw przedsiębiorczych na podlaskich uczelniach zostało przeprowadzone w 2015 roku wśród 2 004 studentów. W doborze próby zastosowano dobór losowy warstwowy, a w badaniu wykorzystano kwestionariusz ankiety skonstruowany specjalnie na potrzeby tego badania. Podjęte przez autorkę badania są wyrazem zainteresowania tematyką przedsiębiorczości, a przedstawione wyniki powinny stanowić zachętę do podejmowania dalszych badań dotyczących przedsiębiorczości.pl
dc.description.abstractThe aim of the study was to evaluate the entrepreneurial attitudes of the students of Podlaskie Voivodeship and to identify the correlation between the study cycle, degree and course type and manifested entrepreneurial attitudes. Entrepreneurial attitudes were identified by means of the students' personality traits, as well as through activities undertaken by them, such as starting their own business, or the intention to do so. The study of entrepreneurial attitudes at Podlaskie's higher education institutions was conducted in 2015 among 2,004 students. The sampling of the population group was random and stratified; the questionnaire had been designed specifically for the needs of the study. Research undertaken by the author is an expression of a deep interest in the subject of entrepreneurship and the results presented in the paper should encourage further studies in the field.pl
dc.description.sponsorshipPraca naukowa finansowana ze środków budżetowych na naukę w latach 2014-2016 jako projekt badawczy w ramach programu pod nazwą „Diamentowy Grant”.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectprzedsiębiorczośćpl
dc.subjectpostawapl
dc.subjectentrepreneurshippl
dc.subjectattitudepl
dc.titlePrzedsiębiorczość studentów województwa podlaskiegopl
dc.title.alternativeEntrepreneurship of students in Podlaskie Voivodeshippl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/ose.2016.06.84.11-
dc.description.Emailangelika.andrzejczyk@gmail.compl
dc.description.AffiliationWydział Ekonomii i Zarządzania, Uniwersytet w Białymstokupl
dc.description.referencesAndrzejczyk A., 2016, Wpływ edukacji na rozwój przedsiębiorczości. Raport z badań, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Oddział w Białymstoku, Białystok.pl
dc.description.referencesAronson E., Wilson T. D., Akert R. M., 1997, Psychologia społeczna – serce i umysł, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań.pl
dc.description.referencesBrownlow L., Semple Sh., Howieson C., McKechnie J., 2004, Measuring Enterprising Skills and Attitudes: a Review, http://www.ces.ed.ac.uk/PDF%20Files/PTW_WP2.pdf (data wejścia: 9.09.2015).pl
dc.description.referencesCzerwiński K., 2007, Metodologiczne aspekty pomiaru postaw jako wypadkowej systemu wartości, [w:] Komunikacja społeczna a wartości w edukacji. Nowe znaczenie i sytuacje. Humanistyczne (i inne) konteksty komunikowania „się” i „Ja” w obszarze wartości wewnątrz edukacji, W. J. Maliszewski (red.), Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.pl
dc.description.referencesEdukacja w zakresie przedsiębiorczości. Doświadczenia Polski i Hiszpanii, 2014, M. Kokocińska, H. Nowak (red.), Wydawnictwo Difin, Warszawa.pl
dc.description.referencesFrankfort-Nachmias C., Nachmias D., 2001, Metody badawcze w naukach społecznych, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań.pl
dc.description.referencesGaweł A., Pietrzykowski M., 2015, Edukacja akademicka w postrzeganiu przedsiębiorczości i kształtowaniu intencji przedsiębiorczych, ,,Problemy Zarządzania”, vol. 13, nr 1 (51), t. 2, Przedsiębiorczość w XXI wieku: oblicza i wyzwania.pl
dc.description.referencesGibson S. G., Harris M. L., Mick T. D., Burkhalter T.M., 2011, Comparing the Entrepreneurial Attitudes of University and Community College Students, ,,Journal of Higher Education Theory and Practice”, vol. 11(2).pl
dc.description.referencesGrzegorzewska-Mischka E., 2010, Współczesne uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości w Polsce, Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Warszawa.pl
dc.description.referencesGrzegorzewska-Mischka E., Wyrzykowski W., 2009, Przedsiębiorczość, przedsiębiorca, przedsiębiorstwo, Bookmarket, Gdańsk.pl
dc.description.referencesHaber L. H., 2011, Postawy przedsiębiorcze w retrospektywie transformacji społecznej w kierunku kapitalizmu. Kontynuacja, [w:] Przemiany pracy, postaw i ról zawodowych, D. Walczak-Duraj (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl
dc.description.referencesNowak H., 2014, Dyskusja nad rolą edukacji w rozwoju przedsiębiorczości, [w:] Edukacja w zakresie przedsiębiorczości. Doświadczenia Polski i Hiszpanii, M. Kokocińska, H. Nowak (red.), Wydawnictwo Difin, Warszawa.pl
dc.description.referencesOppenheim N., 2004, Kwestionariusze, wywiady, pomiary postaw, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań.pl
dc.description.referencesPiecuch T., 2010, Przedsiębiorczość. Podstawy teoretyczne, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.pl
dc.description.referencesRachwał T., Wach K., 2016, Badanie intencji przedsiębiorczych młodego pokolenia: wyniki ankietyzacji wśród studentów kierunków nieekonomicznych, Przedsiębiorczość – Edukacja, vol. 12.pl
dc.description.referencesRathus S. A., 2004, Psychologia współczesna, Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne, Gdańsk.pl
dc.description.referencesUstawa z dnia 2 lipca 2004 roku o swobodzie działalności gospodarczej, Dz. U. 2004, Nr 173, poz. 1807.pl
dc.description.referencesWęcławska D., 2013, Charakterystyka przedsiębiorców w Polsce na podstawie danych Labour Force Survey, [w:] Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 2011-2012, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa, http://www.parp.gov.pl/files/74/81/626/18670.pdf (data wejścia: 9.09.2015).pl
dc.description.referencesWęcławska D., Zadura-Lichota P., 2010, Wpływ edukacji na postawy przedsiębiorcze i przygotowanie młodych Polaków do prowadzenia działalności gospodarczej, [w:] Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 2008-2009, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa, http://www.parp.gov.pl/files/74/81/380/9282.pdf (data wejścia: 9.09.2015).pl
dc.description.pages142-170pl
dc.description.number6(84)-
dc.description.firstpage142-
dc.description.lastpage170-
dc.identifier.citation2Optimum. Studia Ekonomicznepl
Występuje w kolekcji(ach):Artykuły naukowe (WEiF)
Optimum. Studia Ekonomiczne, 2016, nr 6(84)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
11_Andrzejczyk.pdf336,84 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)